bij het scheepvaartmuseum

bij het scheepvaartmuseum
Als schipper van het V.O.C. schip de Amsterdam

donderdag 26 oktober 2017

Hij die reist kan verhalen vertellen 3.3 - Jamaica, De Druif, Let's get naked (# Me too)



Uit de Reeks: Hij die reist, kan verhalen vertellen
 

Periode januari/februari 1978

 
In 3 delen, deel 3 van 3


Jamaica, De Druif, Let's get naked (#Me too)



 



'Nu De Druif,' zei Janna, 'Pia en Rob hebben een aanbod van Pa Meijer gekregen om het strandpaviljoen over te nemen. Ze willen ons ook in het overleg betrekken, dat geeft ze meer rust om met Pa en Ma Meijer in gesprek te gaan. De eerste vraag is aan jou gericht: Wil je mijn hulpje blijven van april tot en met september?'
'Dat wil ik wel maar ik wil wel een zekere vrijheid behouden. Zo van dat ik weg kan als er iets leuks te varen komt.
Dit dan wel in goed overleg dat de invaller jouw goedkeuring heeft Janna.'
'Hier zullen ze wel mee akkoord gaan,' zei Janna, 'ik heb ze gezegd dat ik hen jouw antwoord zo spoedig mogelijk laat weten.'

'Dan de tweede vraag, dit betreft ons alle drie: Willen we De Druif overnemen?'
'Mag dit morgen onder het ontbijt?' was mijn antwoord, 'Jullie Hassan Ben Dadel gaat drankjes halen,' en beiden kregen een tik op hun kont. 'Au au Peter, die zijn een tikje verbrand, gisteren te lang in zon.'
'Na het douchen krijgen jullie beiden een crèmebehandeling, het is in mijn voordeel als je vriendinnen een tere huid hebben.'

Toen ik terug was met de drankjes had ze nog een voorstel.
'Wat dacht je er van, Let's Get Naked op het strand en bij de hut, dan hoeven we voor jou geen badkleding te kopen.'
'Een stok om jullie bikinibroekjes aan op te hangen zal er dan wel in de buurt zijn,' merkte ik op.
Dat is te hopen,' zei Janna, 'wij houden geen van beiden van zand in de bilnaad.'
 

 

 

Voor het naar bed gaan gingen we vaak nog even naar de Strand Bar van George, dan wel gekleed natuurlijk. Hij maakte zelf rum gestookt uit rietsuiker, Mathilda serveerde er een door haar gedraaid sigaartje bij. Uit de jukebox klonk de muziek van Harry Belafonte.
Elke ochtend werden we gewekt door Mathilda met koffie en vers stokbrood.
Eén april vlogen weer terug naar Amsterdam.

Recht zo die gaat!
F.L..Woodleg