bij het scheepvaartmuseum

bij het scheepvaartmuseum
Als schipper van het V.O.C. schip de Amsterdam

donderdag 20 oktober 2016

Manneken de Brusselaar vertelt...

 
Waarde lezers,

F.L. Woodleg heeft mij gevraagd om voor deze week even een kort verhaal te schrijven. Hij heeft veel tijd met onze hond Sim doorgebracht, zij heeft een zware operatie moeten ondergaan. Ze had een infectie aan haar baarmoeder die verwijderd moest worden. Ik laat op een onderstaande foto zien hoe gek zij is op mijn zeevader.
Hij heeft het nu druk met het buitenwerk, de winter kondigt zich hier langzaam een beetje aan. Ik zag hem de gribfiles van de Globel Forecasting bestuderen voor de komende 14 dagen. Toen hoorde ik hem mopperen over het hogedrukgebied boven Finland dat wegtrekt naar het noorden zodat wij hier in Jämtland dus weer de depressies krijgen, die meestal spontaan ontstaan boven Andersnäset. 
 
 

 
In het volgende verhaal zullen jullie kunnen lezen over de drie smokkelaars die in 1983 in het souterrain van café De Druif woonden. Mijn maatjes Bertus en Brutus mochten die keer ook mee naar het schip de Gauloise, ze lieten ons geen keus, we werden met ons drieën in mijn reiskistje gestopt die voor deze keer in de koffer van Hilary ging.
  


Deze foto maakte mijn zeevader Woodleg afgelopen winter.
Wij (Brutus, Bertus en ik zei de gek) staan in de vensterbank van zijn kantoor beneden in het souterrain.

 
Nog eens even heel iets anders. Daar de wereld in de ban van de horrorclowns is, wil ik jullie nog graag de drie Nederlandse horrorclowns laten zien, ik hoop dat Woodleg dit eigen initiatief van mij niet erg vindt...
 
 
 
 
p.s.
Als altijd een muziekje in de rechterkolom. Deze keer mocht ik het eens een keer uitmaken want Woodleg heeft geen tijd.
  

Au revoir mes amis!
Manneken

 

2 opmerkingen: